հեռավար-ընտանեկան-ինքնուրույնության դպրոց․ հոկտեմբերի 26-30) Մայրենի-Հայոց լեզու

Շաբաթվա ընթերցարան․ Կարդում ենք Հազարան հավքի հեքիաթը
Կարդում եք՝ Արեգը Կախարդական աշխարհում
Հազարան Հավքն ու Չնաշխարհիկ տիրուհին

Հարցեր, առաջադրանքներ
1․Բացատրիր հետևյալ բառերը՝ օգտվելով օնլայն բառարանից։
զարհուրելի-սարսափելի
աղերսել-խնդրել,աղաչել
անձեռակերտ-ձեռքով չշինված
խեղկատակ-ծաղրածու
շիկնել-կարմրել

2․Առանձնացրու Կախարդական աշխարհը նկարագրող հատվածը։

 

Հեռվում երևաց Հազարան Հավքի Տիրուհու լուսեղեն,անձեռակերտ ապարանքը:Հանկարծ Արեգի առաջը կտրեցին խեղկատակները ու ծաղրածուները ու էն տեսակ բաներ արեցին,օյիններ, խաղացին,որ հարյուր տարվա մեռելները գերեզմանում խնդացին:Արեգը լուռ ու հանգիստ առաջ անցավ:Տեսան,որ չկարողացան ծիծաղեցնել,ուշքն ու միտքն խլել,սկսեցին հայհոյել,թխել,ծաղրել,թե՝ մի սրան տեսեք սա՞ է ուզում Հազարան Հավքը տանել…

Արեգը սիրտը սևացրեց,հանգիստ ու խաղաղ անցավ նրանց միջով:Ձայները լռեցին,ու խեղկատակները չքվեցին:Հասավ Արեգը անձեռակերտ լուսեղեն,ապարանքին:Տեսավ պահպաններ խոյին ու առյուծին:Միսը վերցրեց խոյի առջևից,տվեց խոյին ու անվնաս առաջ անցավ:Մոտեցավ դռներին:Բաց դուռը փակեց,փակ դուռը բացեց,մտավ Տաճարից ներս,անցավ յոթ վարագույրների միջով ու հայտնվեց կախարդական աշխարհի  Տիրուհու սենյակում:



3․Ի՞նչ կլիներ, եթե Արեգը հետ նայեր կամ ծիծաղեր ծաղրածուի ու խեղկատակի հումորներից։
Նա կպարտվեր:


4․Ի՞նչ կլիներ, եթե Չնաշխարհիկ տիրուհին արթնանար։

Արեգը կկախարդվեր և չեր ստանա հազարան հավքը:

5․Ցույց տուր Արեգի ճամապարհը Չնաշխարհիկ տիրուհու աշխարհից մինչև երեք ճանապարհները․․․ԱՐԵԳԸ Սև ԱՇԽԱՐՀՈՒՄ, ԱՐԵԳԸ ԿԱՊՈՒՅՏ ԱՇԽԱՐՀՈՒՄ, ԱՐԵԳԸ ԿԱՐՄԻՐ ԱՇԽԱՐՀՈՒՄ, ԱՐԵԳԸ ՀՈՒՐԻ-ՓԵՐԻՆԵՐԻ ՄՇՏԱԴԱԼԱՐ ԱՅԳՈՒՄ, ԱՐԵԳԸ ՍՊԻՏԱԿ ԱՇԽԱՐՀՈՒՄ, ԱՐԵԳԸ ԿԱԽԱՐԴԱԿԱՆ ԱՇԽԱՐՀՈՒՄ:
Գրիր հեքիաթի բոլոր վերնագրերը, յուրաքանչյուր վերնագրի տակ մեկ – երկու նախադասությամբ գրիր այդ վերնագրի բովանդակությունը (սկզբից մինչև Չնաշխարհիկ տիրուհու աշխարհը)։

Արան թագավորն ու անմահական այգին

Արան թագավորի անմահական այգին լիքը զրնգուն աղբյուրներով ու կարկաչուն վտակներով հազարագույն ծաղիկներով ևդռները միշտ բաց էր ամեն մեկի դեմ:

Պառավի որդու մահը

Արան թագավորի երկրում ապրում էր մի պառավ,նա ունենում է մի տղա, մի օր այդ տղան հիվանդացավ և մահացավ:

Պառավի անեծքն ու այգու չորանալը

Պառավը  իր որդու մահվան պատճառով անիծեց այգին ու այգին չորացավ:

Ծերունի հրեշտակը

Լուրը հասավ Արան թագավորին,Արան թագավորը փակվեց իր թագավորությունում և մտածեց ինչ կարող է անել,հանկարծ հայտնվեց սպիտակ հրեշտակ ծերունի ասաց քո այգու հնարը հազարան հաքն է:

Արեգն ու եղբայրները գնում են հազարան հավքը որոնելու

Արան թագավորը ունենում է երեք որդի,մեծ, միջնեկ, փոքր, որոնք գնում են հազարան հավքը որոնելու:

Կախարդական աշխարհի ճանապարհն ու հսկա ծերունին

Եղբայրներն նստեցին ձիեր և գնացին կախարդական աշխարհը որոնելու,գնացին գնացին հասան մի տեղ,այնտեղ կար երեք ճանապարհ մեծ, միջնեկ,նեղ:

Արեգը սև աշխարհում

Արեգը գնաց սև աշխարհ և տեսավ որ ամեն ինչ սև է ու հանդիպեց մի աղջկա հետո եկավ Սև դևը Արեգը նրան սպանեց:

Արեգը կապույտ աշխարհում

Հետո Արեգը գնաց կապույտ աշխարհ տեսավ ամեն ինչը կապույտ եկավ Երկաթե ձեռքը, Արեգը կռվեց նրա հետ ու հաղթեց փրկեց մարդկանց սովից ու մահից:

Արեգը կարմիր աշխարհում

Հետո ել Արեգը գնաց կարմիր աշխարհ, մարդիկ արյունոտ գույնի շորեր են հագել,եկավ Քավթառ քուրսը,սրան էլ հաթեց:

Արեգը հուրի-փերիների մշտադալար այգում

Արեգը անցավ այդ երեք աշխարհները,հասավ փերիների այգին թաքնվեց,եկան փերիները նստեցին սեղան ու կենաց խմեցին:

Արեգը սպիտակ աշխարհում

Արեգը գնաց հասավ սպիտակ աշխարհ,հանդիպեց ձկանը և Աժդահային նրանք ասացին, թե ոնց կարող է գնալ հազարան հավքը վերցնել:

Արեգը կախարդական աշխարհում

Գնաց հասավ կախարդական աշխարհին,անցավ սև սև քարերը,փշոտ անապատը,հետո հասավ տիրուհուն:

Հազարան հավքը եվ չնաշխարհիկ տիրուհին

Գնաց տեսավ որ տիրուհին պարկած է և քնած,Արեգը համբուրեց նրան և հիշեց թե ինչ է ասել Աժդահայը վերցրեց հազարան հավքը ուգնաց:



Գործնական քերականություն․ Մարիետ Սիմոնյանի  Հայոց լեզու 4: Գիրք-տետր չորրորդ դասարանցիների համար գրքի վերջում կա ուղղագրական բառարան։ Բառարանից դուրս գրիր քեզ անծանոթ 15 բառ, բառարանի օգնությամբ բացատրիր, սովորիր այդ բառերի ուղղագրությունը և բացատրությունը։ Կցում եմ բառարանը։ԲառարանDownload

1.ընկալուչ — լսափող

2.ինքնագոհ — ինքնահավան

3.զառամյալ — ծեր

4.զարհուրել — սարսափել

5.ըմբոշխնել — վայելել

6.թուխպ — ամպ

7.թմբկահար – թմբուկ նվագող

8.գուժել – վատ լուր հայտնել

9.աքցա – մկրատաձև գործիք

10.հազիվհազ — հազիվ

11.կեռաս — գիլաս

12.հափշտակել — գողանալ

13.հղկել — մշակել

14.զուգնթաց – զուգահեռ ընթացող

15.թախանձել – աղաչել

Լրացուցիչ ընթերցանություն՝ քո նախասիրությամբ այս Ընթերցարանից ընտրիր և կարդա, բլոգումդ պատմիր կարդացածիդ մասին։

Ես կարդացի նամակներից մեկը «Կոմիտասից նամակ Հովհանես Թումանյանին» դա ինձ շատ-շատ դուր եկավ,ես ավելի շատ սիրում եմ Առակներ բայց նամակ գրել և կարդալ ել եմ շատ սիրում:Սա կարդալով ես ավելի ուրախացա,ինձ նաև թվում է որ Հովհաննես Թումանյանը և Սողոմոն Սողոմոնյանը մանկուց ընկերներ են:Ես շատ եմ սիրել նրանց հեքիաթները,նամակները,առակները և այլն:

Թողնել պատասխան

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Փոխել )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Փոխել )

Connecting to %s